Wij maken effectieve mailings!

internet marketing books

Marketingexpert Ian Brody is van mening dat e-mailnieuwsbrieven het meest effectieve verkooptool van vandaag zijn. Voor hun juiste organisatie is echter naleving van een aantal principes vereist. Een van de belangrijkste hiervan is de focus op een kleine kring van potentiële klanten. Wat heeft het voor zin om informatie te sturen naar degenen die deze niet nodig hebben en die uw e-mail eerder als spam zullen markeren? Om ervoor te zorgen dat uw brieven de juiste geadresseerden bereiken, moet u eerst een portret maken van uw potentiële klant-ontvanger van de mailinglijst. In zijn boek Selling Mailings raadt Ian Brody aan om bij het volgende scenario te blijven:

  • Bepaal het type klanten dat u portretteert.
  • Verzamel beschikbare informatie over dit type klant.
  • Maak een portret met behulp van de Needs Map.

Analyseer uw huidige klantenbestand (indien aanwezig) of bedenk wie u onder hen zou willen zien. Identificeer wie u het meest interesseert van degenen met wie u heeft gewerkt, en benadruk vervolgens de belangrijkste klantkenmerken die hen ideaal maken.

Een coach zal bijvoorbeeld jonge managers uitkiezen die verantwoordelijkheid nemen voor winst en verlies.

Vergeet economische efficiëntie niet: heeft uw bedrijf genoeg van dergelijke klanten? Kunnen ze uw producten en diensten gebruiken? Het optimale aantal klantentypes is twee tot drie. Richt u bij het lanceren van uw eerste e-mailmarketingcampagne op één type en voeg er vervolgens andere aan toe.

Schrijf bij het verzamelen van de beschikbare informatie eerst alles op wat u weet. Neem marktonderzoeksgegevens op in uw analyse, indien beschikbaar. Voer een enquête uit onder klanten en identificeer hun interesses, doelen, voorkeuren en problemen. Verplaats jezelf in de schoenen van de klant om jezelf onder te dompelen in hun serviceomgeving. Door informatie te analyseren, ontstaan ​​ideeën die nuttig zijn in marketing.

Het is logisch om een ​​kaart met klantbehoeften te maken waarin u basisinformatie over uw klanten kunt vastleggen en ordenen. Eerst worden oppervlakkige waarnemingen geregistreerd, daarna de onderliggende factoren die het klantgedrag beïnvloeden.

Plak op een groot vel papier in het midden een afbeelding of foto van een echt persoon. Dit zal helpen om een ​​meer specifieke look te creëren.

Rechts van de foto staat kwadrant A (korte omschrijving van de opdrachtgever).

Geef de basisfeiten aan die bekend zijn over de ideale cliënt: geslacht, leeftijd, opleiding, werkervaring, positie, burgerlijke staat, kinderen krijgen, hobby’s, hobby’s, vijanden, idolen.

Links – kwadrant B (externe doelen en prikkels). Schrijf alle gegevens op over de externe doelen van de cliënt en factoren die op hem van invloed zijn. Geef bijvoorbeeld bij het beschrijven van het portret van een ondernemer zijn doelen aan met betrekking tot winstgevendheid, groeipercentages van de onderneming. Beschrijf de acties van concurrenten, leveranciers. Hoe beïnvloedt wetgeving zijn handelen? Wat dicteert de samenleving hem?

Hierboven staat het B-kwadrant (innerlijke ambities en doelen). De externe doelen die in het vorige kwadrant zijn beschreven, vallen niet altijd samen met de interne doelen. De ondernemer wil de omzet in het lopende jaar met 20% verhogen en stelt zichzelf een ander intern doel: de omzet in 3 jaar verdubbelen en het bedrijf verkopen. “In de regel zijn persoonlijke ambities veel effectievere prikkels dan doelen.” Door de persoonlijke doelen van cliënten te bestuderen, vindt u de sleutel tot hun wereldbeeld, waarbij u de belangrijkste onderwerpen in uw brieven behandelt. De dringende problemen en zorgen van klanten kunnen u ook de sterke punten van hun aanbod laten zien.

De laatste is het G-kwadrant (factoren van kennis en sensaties).

“Hier moet je de gegevens uitschrijven die zijn geïdentificeerd en geëxtrapoleerd uit andere kwadranten. Bepaal wat uw ideale klanten moeten weten en voelen om met plezier een product of dienst bij u te kopen. “

Stel uzelf vragen:

  • “Welke invloed hebben deze kwesties op het bedrijf van de klant?”
  • ‘Wat kun je ze bieden en van welke problemen redden?’
  • “Wat moeten klanten over u weten om uw diensten of producten te gebruiken?”
  • “Welke risico’s zien klanten in samenwerking met jou?”

De doelen en ambities van klanten, hun doelen en problemen – dit zou het belangrijkste onderwerp van uw brieven moeten zijn. Door de correspondentie te beginnen met waar uw klanten om geven, draaiend in hun hoofd, opent u zelf de deuren naar uw succes.

“Het creëren van een gedetailleerd portret van de ideale klant en diepgaand begrip is de sleutel tot het succes van effectieve e-mailmarketing. Neem de tijd om de doelen en ambities van klanten, hun problemen en uitdagingen te begrijpen en ontdek wat ze moeten weten en voelen om u in dienst te kunnen nemen. Hiermee kun je brieven schrijven die je wilt openen, lezen en actie ondernemen. “

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

best instagram marketing services

https://marketingbook.shop/

Snel en voordelig een website laten maken

De mooiste Website laten maken Den Haag biedt al jaren de dienst aan. Wij zijn gespecialiseerd in het creëren van de ideale websites voor kleine bedrijven of nieuw ondernemers die net zijn gestart met hun bedrijf. Wij zijn niet duur zodat het ook betaalbaar blijft voor kleine ondernemingen, je wilt natuurlijk niet te veel kwijt zijn aan het begin. Daarnaast is een door ons gemaakte website makkelijk te onderhouden, ook als u er vrijwel geen verstand van heeft. En kunt u ons altijd bellen bij eventuele vragen en zullen wij u altijd van advies voorzien.

Waarom kiezen voor ons 

 

Wij zijn niet duur maar zorgen er wel voor dat je voor een klein bedrag toch een professionele website hebt. Omdat dit toch wel belangrijk is in de tijd waarin we nu leven dat je een goede website hebt, om zo ook online je producten en diensten te kunnen verkopen. Onze website zijn uniek en zijn niet gemaakt in van die standaard programma’s waarbij elke site overeenkomt, neem als voorbeeld wordpress is leuk voor een blog of een bepaald vak voor school. Maar je wil natuurlijk wel serieus overkomen, kies daarom altijd voor een website van ons.

 

Wat heeft een site van ons te bieden 

 

Een site van ons ziet er niet alleen mooi uit, maar is ook goed geoptimaliseerd. En dat is weer heel belangrijk voor je vindbaarheid. Daarnaast is een site ook een goede indruk voor potentiële klanten. En moet een site uitnodigen wil een klant niet weggaan, waar wij op doelen is eigenlijk dan jij een klanten met 2 klikken moet kunnen overtuigen. Om je diensten kopen en dus op jouw site te blijven. Want met diezelfde 2 klikken zit hij ook zo op een andere site. Daarom is het belangrijk dat je een website voortdurend onderhoud, om hem zo gebruiksvriendelijk te houden ook daar helpen wij je bij en zullen je altijd advies geven. 

7 fouten van digitale transformatie

digital transformation definition gartner

Triljoenen worden wereldwijd uitgegeven aan digitale transformatie, maar slechts een klein deel van de projecten wordt met succes afgerond. De redenen hiervoor liggen in fouten op alle niveaus – van strategisch tot uitvoerend.

Expliciet enthousiasme en geheime scepsis

Beginnend met digitale transformatie, stellen ondernemingen zich in de regel een ambitieuze taak op: hun bedrijf transformeren, nieuwe bedrijfsmodellen en verkoopmarkten vinden.

Het klinkt verleidelijk en de overgrote meerderheid van de door analisten geïnterviewde respondenten beweert digitale transformatieprogramma’s in het bedrijf te hebben. Een recent onderzoek van Gartner stelt bijvoorbeeld: “82% van de ondervraagde CEO’s zei dat ze een transformatieprogramma hebben om hun bedrijven digitaaler te maken.

Maar ‘uit het onderzoek bleek ook dat er geen diepgaande penetratie is van veranderingen in de bedrijfsmodellen van bedrijven.’ En van de 400 Amerikaanse leidinggevenden die door Wipro Digital zijn ondervraagd, “geeft bijna een op de vijf leidinggevenden toe dat ze stiekem digitale transformatieprojecten in hun bedrijf als tijdverspilling beschouwen”. Als gevolg hiervan zal volgens schattingen van McKinsey ongeveer 70% van de relevante projecten hun doelen niet bereiken. En aanzienlijke bedragen zullen aan deze projecten worden uitgegeven – in 2018 werd volgens IDC $ 1,3 biljoen uitgegeven aan digitale transformatie, en in 2022 zal dit cijfer al $ 2,1 biljoen bedragen.

Een slechte grap wordt gespeeld met digitale transformatie door de definitie ervan “te vervagen”. Vaak wordt over het hoofd gezien dat DT geen specifieke reeks technologieën en methodologieën is, maar een continu proces van evolutie en efficiëntieverbetering waarvoor de betrokkenheid van zowel het senior management als de werknemers vereist is. En het succes van een transformationeel project hangt af van acties op alle drie niveaus – strategisch, operationeel en uitvoerend, evenals van de organisatie van interactie tussen hen.

Bedrijven begonnen een digitale transformatie en stelden zichzelf in de regel een ambitieuze taak op: hun bedrijf transformeren, nieuwe bedrijfsmodellen en afzetmarkten vinden.

Als we de lijsten samenvatten van “6 (7.8 … 12) fouten gemaakt in de loop van digitale transformatie” samengesteld door experts van de grootste analytische bedrijven, kunnen we de volgende zeven onderscheiden.

Het eerste item op een lijst “waarom het niet werkte” heeft betrekking op een algemeen begrip van de veranderingsstrategie. Het feit dat het noodzakelijk is om elke transformatie te beginnen met een duidelijke verklaring van het probleem is een gemeengoed. Veel bedrijven die echter beginnen met het transformatieproces, worden geconfronteerd met het feit dat er binnen het team geen duidelijk begrip is van wat er wordt gedaan en waarom.

Wanneer transformatie-ideeën bij slechts één persoon of een kleine groep werknemers bekend zijn, is het voor de rest moeilijk om in onderling overleg te handelen. Er is een uniforme strategie voor digitale transformatie nodig. Allereerst op het niveau van het management van de onderneming. Vervolgens gaat het terug naar elke medewerker om te begrijpen wat ze doen, waarom het ertoe doet en hoe het in de algemene transformatiedoelen past. Het lijkt erop dat alles voor de hand ligt, maar 35% van de Wipro-respondenten gaf aan dat het ontbreken van een duidelijke strategie de belangrijkste belemmering voor digitale transformatie was, en 25% merkte als zodanig een gebrek aan een algemeen begrip op van wat DH is.

Een vertekende of oppervlakkige beoordeling van de huidige toestand en de vooruitzichten van de markt, in het bijzonder de impact van digitale technologieën daarop, kan leiden tot de vorming van onjuiste vereisten voor bedrijfstransformatie of tot onvoldoende diepgaande transformaties.

Veel bedrijven besteden bijvoorbeeld het grootste deel van hun inspanningen aan het veranderen van het bedrijfsmodel door middel van nieuwe technologieën, waarbij ze de noodzaak vergeten om klantinteracties te verbeteren, concurrenten te analyseren en veranderingen in de zakelijke omgeving te volgen. Een dergelijke “sferische transformatie in een vacuüm” zal geen significant effect hebben. Dit probleem doet zich vaak voor omdat bedrijven niet weten hoe ze de tijdens hun activiteiten gegenereerde gegevens volledig kunnen gebruiken om verschillende aspecten van hun werk te analyseren.

Veel bedrijven weten niet hoe ze een goed gestructureerd team moeten creëren dat verantwoordelijk is voor de digitale transformatie van de onderneming, en ook om het innovatieproces te waarborgen. In plaats daarvan is er een constante delegatie van taken, zowel verticaal als horizontaal, en worden de doelen zeer eng waargenomen – als afzonderlijke verschijnselen en niet als een constant proces.

Tegelijkertijd mag het transformatieproces niet ‘tot in het oneindige worden gericht’. Integendeel, er moeten duidelijke doelen worden gesteld – hoofd- en tussenliggende, evenals hoofdbenchmarks die het mogelijk maken te begrijpen dat het proces in een bepaalde richting beweegt. Anders gaat het bedrijf ervan uit dat alles volgens plan verloopt totdat het tegendeel te duidelijk wordt aangetoond.

Digitale transformatie is een complex proces waarbij veel actoren betrokken zijn. Ze moeten allemaal een geschikt communicatiemodel vinden en een effectief communicatiesysteem bouwen. Vaak spreken bijvoorbeeld bedrijfsonderdelen en de technische afdeling vaak vrijwel verschillende talen en zien ze dezelfde taken op hun eigen manier.

Zoals de praktijk laat zien, heeft het geen zin om onmiddellijk de volledige levenscyclus van een product in detail te plannen. Het leven zal altijd aanpassingen maken, dus het is beter om sneller een “minimaal levensvatbaar product” uit te brengen, dat dan zal verbeteren door feedback van klanten. Hetzelfde geldt voor digitale transformatie van ondernemingen: verandering moet constant zijn, maar, zoals hierboven vermeld, meetbaar en tastbaar.

De meest voorkomende fout die bedrijven maken bij het nastreven van digitale transformatie, is het vervangen van middelen door doelen. Een groot aantal bedrijven streeft ernaar specifieke hardware- en softwaretechnologieën te implementeren, waarbij ze vergeten dat ze slechts een hulpmiddel zijn. Als gevolg hiervan wordt vaak een specifieke reeks oplossingen geïntroduceerd en stopt het proces daar, omdat het doel als behaald wordt beschouwd. Tegelijkertijd blijft het bedrijf in dezelfde staat, behalve misschien bewapend met een ander IT-systeem. Bij digitale transformatie gaat het niet om “inbeddingstechnologie omwille van inbeddingstechnologie”, zegt Futurum Research, en daar kan men het maar mee eens zijn.

Voordat u aan een digitale transformatie in een bedrijf begint, moet u ervoor zorgen dat de mensen die bij het proces betrokken zijn, over de nodige competenties beschikken. Een ontoereikende beoordeling van de kwaliteit van de menselijke hulpbronnen kan leiden tot projectfalen, zelfs met de juiste strategie en duidelijke doelen.

Daarnaast moet u ervoor zorgen dat de bedrijfscultuur voldoet aan de vereisten van transformatie. Alle medewerkers van een organisatie die op het punt staat te transformeren, moeten gemotiveerd zijn om voortdurend te leren en nieuwe vaardigheden op te doen. En het leiderschap moet op zijn beurt voorwaarden scheppen die het proces van continu leren stimuleren in overeenstemming met de aangebrachte veranderingen. Ondertussen verzet zich volgens Wipro tot 40% van de werknemers tegen innovaties, bang voor de complexiteit van de aanstaande transformaties.

Deze factor is het moeilijkst te veranderen: de bedrijfscultuur heeft jaren of zelfs decennia nodig om zich te ontwikkelen. Als dit probleem echter niet wordt opgelost, zullen alle andere maatregelen geen duurzame resultaten opleveren.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-workspace.html

Nieuwe klanten werven door middel van je bedrijfsfilosofie: kan dat?

Wat is een bedrijfsfilosofie?

In feite heeft elke onderneming een bedrijfsfilosofie: de toekomstdroom die jouw business heeft en de manier waarop deze gehaald dient te worden. Een bedrijf is vanuit een bepaald oogpunt opgericht. De kans is zeer groot dat jij daadwerkelijk een bepaalde groep mensen wilt helpen met hun vragen of hen wilt voorzien in hun behoeften. Dat is een sterke bedrijfsfilosofie. Niet iedere ondernemer realiseert zich hoe deze manier van dromen ook invloed heeft op de structuur binnen een bedrijf. Daar komt het woord identiteit om de hoek kijken. De keuzes binnen je marketingplan baseer je op de drijfveren die jij hebt benoemd in je bedrijfsfilosofie. Daarmee creëer je een eigen identiteit. Waarom doe je wat je doet? Hoe zorg je ervoor dat je dat kunt blijven doen in de toekomst? Eén ding is zeker: je bedrijfsfilosofie heeft impact op je marketingplan.

Kan je bedrijf groeien op basis van je bedrijfsfilosofie?

Het korte antwoord is hier een volmondig ja. Door goed te kijken naar hoe jij je kunt positioneren en naar hoe jij een sterke identiteit kunt aannemen met je business, kun je bepalen hoe je je gaat bewegen op de markt. Is er een doelgroep die jij heel precies kunt aanspreken met je bedrijfsfilosofie? Misschien hanteer jij wel bepaalde regels omtrent milieuvriendelijk vervoer, of doneer je gegarandeerd een percentage van het binnengekomen bedrag van elke bestelling aan een bepaald doel? Jezelf positioneren is van groot belang. Als jij duidelijk bent in bepaalde zaken zullen mensen sneller voor jou kiezen omdat jij opvalt tussen de rest.

Onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten

Met deze rest wordt in dit geval de concurrentie bedoeld. Er zijn vaak tientallen, zo niet honderdtallen concurrenten in vrijwel elke branche. Online marketing zorgt ervoor dat iedereen een website kan maken en deze kan promoten. Met een sterke bedrijfsfilosofie creëer jij een bepaalde identiteit. Een soort recht van bestaan. Niet elke concurrent is hier consequent mee bezig. Dat betekent dat jij simpelweg al kan winnen van vele van deze bedrijven door je bedrijfsfilosofie en je marketingplan in harmonie te brengen.

Schakel de hulp van een expert op dit gebied in

Een marketingplan opstellen is niet binnen een uurtje gedaan. Er gaat onderzoek aan vooraf en in goed overleg met meerdere mensen binnen je bedrijf zorg je ervoor dat je brede kijk hebt op de zaken. Het kan zijn dat jij niet zoveel tijd hebt om hier mee bezig te gaan. Wellicht is je kennis over dit onderwerp niet toereikend. Op een moment als dat kun je het beste kiezen om de hulp in te schakelen van een professioneel team op dit gebied. Zij helpen je verder met vragen of pakken desgewenst deze taken voor je op. Zo kun jij met de juiste bedrijfsfilosofie en de juiste keuzes goed gaan scoren en nieuwe klanten gaan binnenhalen.

https://www.omcbase.nl/van-bedrijfsfilosofie-naar-marketingplan/

Wat doet een online marketing partner?

Wat doet een online marketing partner?

Een integraal online marketing partner ondersteunt jou in alle online marketingtaken binnen je business. Hierdoor kun jij gaan groeien met je website en je bedrijf. Tegenwoordig speelt een groot deel van ons leven zich af op digitale wegen. Dit geldt tevens voor bedrijven. Meer en meer komt de nadruk te liggen op het voor elkaar hebben van een website, een social media strategie, een e-mailcampagne en andere zaken. Wellicht heb je weinig tijd om hier zelf continu mee bezig te zijn. Of misschien weet je niet zoveel van alle mogelijkheden en wil je hierbij graag hulp. Een online marketing partner staat in deze en andere gevallen graag voor je klaar.

Online marketing is een breed begrip

De term online marketing is opzichzelfstaand erg breed. Van de eerste brainstorm in de strategie tot de laatste zin in de evaluatie van een bepaald facet: dit valt allemaal onder deze noemer. Het is dus zaak dat je weet waar jouw focuspunten liggen. Als jij dit in je eentje aanpakt ben je daar veel tijd in kwijt. Scherpe analyses maken, doeltreffende plannen opzetten en een professionele uitwerking waarborgen is ook niet altijd even makkelijk. Een online marketing partner kan dit allemaal voor jou doen.

Boven je concurrenten uitstijgen met online marketing

Als je al deze zaken op orde hebt, zul je uiteindelijk een groei merken in je business. Dit vertaalt zich in meerdere websitebezoekers, meer leads via e-mailcampagnes, meer bekendheid via social media of andere gevolgen. Dit is ideaal voor je business. Wel is belangrijk dat jij je concurrenten scherp in de gaten houdt. Wat doen deze? Hoe bewegen deze online en wat is hun strategie? Als jij onder hen eindigt dan kun je nog zo goed zijn, maar wordt je simpelweg niet gezien. Dit weet de online marketing partner ook. Door middel van gedegen analyses ontdekt een partij als deze wie je concurrenten zijn, wat zij doen, hoe zij dat doen en vooral: hoe jij daarop moet reageren. Zo stijg jij uiteindelijk boven je concurrenten uit.

Werk samen met een fullservice online marketing partner

Ben jij al overtuigd om samen te werken met een partner in de online marketing? Je zult zelf tijd overhouden om te besteden aan andere zaken binnen je business. Tegelijkertijd ga jij scoren op het internet. Daarbij werkt een partij als deze vaak integraal. Dat wil zeggen dat ze persoonlijk contact houden, altijd bereikbaar zijn en vanuit jouw business’ oogpunt kijken. Ga op zoek naar een online marketing partner die precies aansluit op jouw wensen.

https://www.omcbase.nl/