Wij maken effectieve mailings!

internet marketing books

Marketingexpert Ian Brody is van mening dat e-mailnieuwsbrieven het meest effectieve verkooptool van vandaag zijn. Voor hun juiste organisatie is echter naleving van een aantal principes vereist. Een van de belangrijkste hiervan is de focus op een kleine kring van potentiële klanten. Wat heeft het voor zin om informatie te sturen naar degenen die deze niet nodig hebben en die uw e-mail eerder als spam zullen markeren? Om ervoor te zorgen dat uw brieven de juiste geadresseerden bereiken, moet u eerst een portret maken van uw potentiële klant-ontvanger van de mailinglijst. In zijn boek Selling Mailings raadt Ian Brody aan om bij het volgende scenario te blijven:

  • Bepaal het type klanten dat u portretteert.
  • Verzamel beschikbare informatie over dit type klant.
  • Maak een portret met behulp van de Needs Map.

Analyseer uw huidige klantenbestand (indien aanwezig) of bedenk wie u onder hen zou willen zien. Identificeer wie u het meest interesseert van degenen met wie u heeft gewerkt, en benadruk vervolgens de belangrijkste klantkenmerken die hen ideaal maken.

Een coach zal bijvoorbeeld jonge managers uitkiezen die verantwoordelijkheid nemen voor winst en verlies.

Vergeet economische efficiëntie niet: heeft uw bedrijf genoeg van dergelijke klanten? Kunnen ze uw producten en diensten gebruiken? Het optimale aantal klantentypes is twee tot drie. Richt u bij het lanceren van uw eerste e-mailmarketingcampagne op één type en voeg er vervolgens andere aan toe.

Schrijf bij het verzamelen van de beschikbare informatie eerst alles op wat u weet. Neem marktonderzoeksgegevens op in uw analyse, indien beschikbaar. Voer een enquête uit onder klanten en identificeer hun interesses, doelen, voorkeuren en problemen. Verplaats jezelf in de schoenen van de klant om jezelf onder te dompelen in hun serviceomgeving. Door informatie te analyseren, ontstaan ​​ideeën die nuttig zijn in marketing.

Het is logisch om een ​​kaart met klantbehoeften te maken waarin u basisinformatie over uw klanten kunt vastleggen en ordenen. Eerst worden oppervlakkige waarnemingen geregistreerd, daarna de onderliggende factoren die het klantgedrag beïnvloeden.

Plak op een groot vel papier in het midden een afbeelding of foto van een echt persoon. Dit zal helpen om een ​​meer specifieke look te creëren.

Rechts van de foto staat kwadrant A (korte omschrijving van de opdrachtgever).

Geef de basisfeiten aan die bekend zijn over de ideale cliënt: geslacht, leeftijd, opleiding, werkervaring, positie, burgerlijke staat, kinderen krijgen, hobby’s, hobby’s, vijanden, idolen.

Links – kwadrant B (externe doelen en prikkels). Schrijf alle gegevens op over de externe doelen van de cliënt en factoren die op hem van invloed zijn. Geef bijvoorbeeld bij het beschrijven van het portret van een ondernemer zijn doelen aan met betrekking tot winstgevendheid, groeipercentages van de onderneming. Beschrijf de acties van concurrenten, leveranciers. Hoe beïnvloedt wetgeving zijn handelen? Wat dicteert de samenleving hem?

Hierboven staat het B-kwadrant (innerlijke ambities en doelen). De externe doelen die in het vorige kwadrant zijn beschreven, vallen niet altijd samen met de interne doelen. De ondernemer wil de omzet in het lopende jaar met 20% verhogen en stelt zichzelf een ander intern doel: de omzet in 3 jaar verdubbelen en het bedrijf verkopen. “In de regel zijn persoonlijke ambities veel effectievere prikkels dan doelen.” Door de persoonlijke doelen van cliënten te bestuderen, vindt u de sleutel tot hun wereldbeeld, waarbij u de belangrijkste onderwerpen in uw brieven behandelt. De dringende problemen en zorgen van klanten kunnen u ook de sterke punten van hun aanbod laten zien.

De laatste is het G-kwadrant (factoren van kennis en sensaties).

“Hier moet je de gegevens uitschrijven die zijn geïdentificeerd en geëxtrapoleerd uit andere kwadranten. Bepaal wat uw ideale klanten moeten weten en voelen om met plezier een product of dienst bij u te kopen. “

Stel uzelf vragen:

  • “Welke invloed hebben deze kwesties op het bedrijf van de klant?”
  • ‘Wat kun je ze bieden en van welke problemen redden?’
  • “Wat moeten klanten over u weten om uw diensten of producten te gebruiken?”
  • “Welke risico’s zien klanten in samenwerking met jou?”

De doelen en ambities van klanten, hun doelen en problemen – dit zou het belangrijkste onderwerp van uw brieven moeten zijn. Door de correspondentie te beginnen met waar uw klanten om geven, draaiend in hun hoofd, opent u zelf de deuren naar uw succes.

“Het creëren van een gedetailleerd portret van de ideale klant en diepgaand begrip is de sleutel tot het succes van effectieve e-mailmarketing. Neem de tijd om de doelen en ambities van klanten, hun problemen en uitdagingen te begrijpen en ontdek wat ze moeten weten en voelen om u in dienst te kunnen nemen. Hiermee kun je brieven schrijven die je wilt openen, lezen en actie ondernemen. “

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

best instagram marketing services

https://marketingbook.shop/